Nabożeństwa

Święta Liturgia

Środa - 9.00 (Uprzednio Poświęconych Darów)
Piątek - 17.00(Uprzednio Poświęconych Darów)
 Sobota  9:00
Niedz.  7:00,  8:30,  10:00

Modlitwa za dusze zmarłych

Pon. - Sob.  9:00

Akatyst

Środ.  17:00

Nasi studenci z wizytą w Płocku.

21.11.2015

W dniach 13-15 listopad grupa studentów uczęszczająca na niedzielne spotkania, przy parafii Św. Jana Klimaka  na warszawskiej Woli, odwiedziła miasto Płock.

Wyjechaliśmy w piątek wieczorem o godzinie 20.30. Podróż minęła dość szybko w miłej atmosferze. Na miejsce dotarliśmy o godzinie 22.20 na dworzec autobusowy Miasta Płock, gdzie czekał już na nas ks. Eliasz Tarasiewicz. Ojciec zawiózł nas na Plebanię przy Parafii Przemienienia Pańskiego, gdzie nocowaliśmy. Czekało już na nas ciepłe i przytulne mieszkanko oraz kolacja. Mimo późnego przyjazdu wyruszyliśmy wspólnie pozwiedzać Płock nocą.

W sobotę po śniadaniu przystąpiliśmy do zwiedzania Miasta. Naszym przewodnikiem był rodowity mieszkaniec Płocka Bartek Gralicki, student historii, z jak ogromną wiedzą. Byliśmy dla niego pierwszą grupą turystów, jaką oprowadzał. Jako przewodnik spisał się świetnie i przekazał wiele ciekawych i cennych informacji. Na początku przedstawił nam krótką historię Miasta Płock. Następnie poszliśmy do Katedry Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, gdzie spoczywa Władysław Herman wraz z synem  Bolesławem III Krzywoustym. Zobaczyliśmy także starówkę, gdzie usłyszeliśmy grany hejnał równo o godzinie 12:00 z Ratusza oraz zegar słoneczny. Bartek pokazał nam także miejsce, gdzie dawniej znajdowała się Cerkiew i opowiedział jej krótką historię oraz znajdujący się naprzeciwko pomnik upamiętniający Władysława Broniewskiego. Wieczorem uczestniczyliśmy w wieczornym nabożeństwie. Potem ruszyliśmy na spacer po płockim molo wzdłuż Wisły oraz na starówkę, ażeby zobaczyć jak wygląda nocą.

Niedzielę rozpoczęliśmy od Świętej Liturgii w cerkwi Przemienienia Pańskiego na ul. Kościuszki 18, w trakcie której wspieraliśmy chór w śpiewie. Następnie zostaliśmy zaproszeni na obiad przygotowany przez matuszkę Anitę.

Jesteśmy niezmiernie wdzięczni Matuszce Anicie i Ojcu Eliaszowi za jak miłe przyjęcie oraz ciepło i opiekę okazane przez cały nasz pobyt w Płocku. Powiedzieć to można w jak pięknych słowach Ewangelii wg Św. Mateusza:

„...Bo byłem głodny, a daliście Mi jeść;
byłem spragniony, a daliście mi pić;
byłem przybyszem, a przyjęliście Mnie...”.

Na koniec podziękowaliśmy serdecznie Matuszce i Ojcu za gościnność, odśpiewując ,,Mnogaja leta’’. Niechaj w ich sercach na zawsze gości dobroć dla drugiego człowieka.