Nabożeństwa

Środ.  17:00

Zimowisko w Cieplicach'24. Dzień piąty

26.01.2024

Kolejny dzień naszego odpoczynku w Cieplicach tradycyjnie rozpoczęliśmy modlitwą a po niej pysznym śniadaniem. Kolejnym punktem programu było sprawdzenie czystości w pokojach.  Ubrani ciepło wyruszyliśmy zdobywać Śnieżkę.  W Karpaczu spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem. Pod jego czujnym i doświadczonym okiem, kolejką linową, wjechaliśmy na Kopę. Przewodnik przekazał nam wiele ważnych i ciekawych informacji. Dowiedzieliśmy się min. że pokrywa śniegu na Kopie ma ponad 2 m.. a ostatniej nocy nasz przewodnik p. Tomek, który jest meteorologiem, w stacji meteorologicznej na Śnieżce zarejestrował najwyższą prędkość wiatru 202 km/h!

Malowniczym i zaśnieżonym szlakiem dotarliśmy do Domu Śląskiego. Tam w nagrodę wszyscy delektowaliśmy się ciepłą aromatyczną czekoladą. Po odpoczynku i ogrzaniu się oraz osuszeniu ubrań udaliśmy się w drogę powrotną. Z uwagi na bardzo duże oblodzenie bez raków na buty nie mogliśmy udać się w dalszą wędrówkę na szczyt Śnieżki.

W naszym ośrodku zjedliśmy pyszny obiad. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Leśnej Huty szkła w Szklarskiej Porębie gdzie w magii szklarskiego rzemiosła odkrywaliśmy artystyczne talenty. Warsztaty pracy ze szkłem umożliwiły sprawdzenie zdolności manualnych. Na szklankach grawerowane były ulubione zwierzątka, serduszka itp. Kolejnym miejscem które zwiedziliśmy była hala produkcyjna tejże huty szkła. Pracownicy zapoznali nas z procesem powstawania szklanych wyrobów. Zobaczyliśmy proces powstawania kotków, dinozaurów, dzbanuszków oraz kwiatków. Po zakupach w sklepie przy hucie powróciliśmy do Cieplic.

Po smacznej kolacji było rozstrzygnięcie konkursów i wręczenie nagród oraz pamiątek.

Z pomocą Bożą przeżyliśmy kolejny wspaniały i pełen bogatych doznań dzień, który zapewne na długo pozostanie w naszej pamięci.